lite less

Idag har jag känt mig less på att vara gravid. Känt mig stor, otymplig, osmidig och färdig. Jag vet att jag är allt de där men de har lixom inte varit några problem innan. Idag har ljumskarna knakat och gjort ont, känt mig mer anfådd än vanligt och ja, de har bara varit blä. Men imorgon är de lugnt igen, de måste de va. Jobbigt annars att vara så less och de är så pass länge kvar. Nya tag imorgon helt enkelt. Men visst är de jobbigt när ljumskarna gör ont och nästan låser sig, då vill jag bara ligga på soffan med benen i kors. Tyckte lite synd om mig själv och skickade därför iväg Chrille till affären för att köpa lite godis. Fick även pannkakor med grädde och sylt till middag. Sockret har flödat. 


Utöver de så hade vi en mysig förmiddag på tomten. Vädret var på topp så vi spenderade hela dagen utomhus. Utemöblerna fick komma fram efter en vinter i garaget, vi har grillat korv och Chrille har satt potatis, morötter och örter i vårt "lilla land". Nu ser jag fram emot när de är klara för att ätas. Vi får så mycket idéer på vad vi vill göra härnest där ute. Men näst ut blir de till att sätta en grind så inte Selma smiter ner i slänten och slår sig. Såklart de viktigaste att fixa nu. Så imorogn efter jobbet åker Chrille och köper grind. Skönt att få de gjort så kan man koppla av när vi är ute på baksidan tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback