unnade mig

Idag var mormor, morfar och mamma över på en fika. Främst för att mormor och morfar skulle få träffa Vilma för första gången sen för att mamma fyllt år och jag fyller på tisdag, så ville de fika med oss även av den anledningen. 

En annan hatar nu mera att fylla år, vill verkligen inte "ställa till med kalas" längre, som förut. Då var de både tjejmiddagar och fika. Tycker dock att de är trevligt och en anledning till att ses, men sen jag gick barn så har de blivit så att jag känner att varför ska jag firas, de räcker med att fira barnen, om man inte fyller jämt. Typ. 
Hur som helst så blev jag bortskämd av mamma med lite "må bra saker" efter en graviditet. Fick Bla. Ny perfym med tillhörande lotion och spa artiklar.

Jag skämde även bort mig själv igår med att beställa hem en bricka. Den tänkte jag ha på vardagsrumsbordet med ljus på. Fyller ut lite, så tomt just nu. Även en vas klickade jag nyss hem, har suktat efter båda sakerna länge nu. 

Tyckte ja var värd dessa saker just nu helt enklet men nu är det färdig shoppat med saker till mig själv! 

Idag var vi även och storhandlade. Mamma kom tidigare, så hon tog med sig Selma till badhuset medan vi åkte iväg. Vilma fick sitta i babybjörnen på Chrille, hon skötte sig fint och sov sig igenom hela besöket. Skönt, för jag hade varken med mig blöjor eller extra kläder. Tänkte bara att "mjölken har jag ju med mig" man skulle alltså inte kunna tro att det var till mitt andra barn. Orutinerad mamma och pappa också med andra ord, men igen olycka skedd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback