dan före dan

Godmogon såhär dagen inann julafton! 

Dagarna har gått i ett nu sen Chrille gick på lite julledigt. Dock varar denna julledighet inte framförallt länge men annat blir de nästa år, med de nya jobbet. 

Här hemma har vi iaf börjat julstöket, Chrille har förberett en del julmat och mer blir de idag. Jag tvättar som jag aldrig gjort annat, har fått nån knäpp och vill tvätta allt jag kommer åt. Mattor, filtar, överkast, plädar, kläder och sängkläder. Allt luktar sköljmedel och de känns så frächt. 
Igår skickade jag även ut Chrille på en lång promenad med barnen på två timmar. Då passade jag på att torka golv och julstäda vidare i lugn och ro med hög musik på. Tänk att man kan uppskatta de såhär på "äldre dar". 
Igår besökte vi även mamma och Tompa, jag och tjejerna medan Chrille var hos en kompis i Tälje och var på grabbkväll. 
Vi hade iaf jätte mysigt. Åt grillat till middag, badade och kollade på filmen The Holiday. Bästa julfilmen enligt mig! 
Selma slog vaknen rekord och blundade inte förns vi hoppade in i bilen vid 00.00 helt galet hur hon orkar? 
Vi hämtade sen Chrille och åkte hem tillsammans. 
Nu är de dags att sätta på min 6e maskin tvätt (om inte mer) på kort tid. Sen bör jag vara klar i tvättstugan. 
Ikväll är de dags att spela Bingolotto och de där i vanlig ordning :-) 

Lite "opassande" bilder såhär i juletid. Men igår kom sötaste baddräkterna på posten samt en hatt till Selma. Klart de ska matcha på resan i sommar. Selma invigde sin redan igår i bubblet hos mamma. 

(null)

(null)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback