tummen ner för att lägga sig hungrig

Har precis duschat, borstat och lagt mig i sängen och så börjar magen kurra. De orkar man ju inte. Hatar att lägga mig hungrig men orkar heller inte gå upp och göra ordning något och sen borsta om tänderna igen. Visst är de synd om mig just nu? He he he. 


På tal om sådant så har de blivit smoothie för oss nu två dagar i rad. Något som Selma också uppskattade, i hennes har jag även lite välling så den blir mer mättande. 
Just frukosten är ett jobbigt mål för oss på morgonen. Nästan varje morgon. Hon protesterar och ratar nu mera (oftast) gröten. Jag skivar upp en smörgås, hon tar nån bit och slänger ner resten på golvet till Torsten. Sådär håller de oftast på. Men just nu älskar hon leverpastej och äter de med god aptit, även yoghurt och nu smoothie går ner så de tackar vi för. Roligare för alla att starta morgonen så. 
Men hon kanske inte är hungrig på morgonen, brås på sin pappa som äter frukost typ fem gånger om året. En annan älskar frukost och skulle aldrig kunna starta dagen på tom mage. Nej, nu blev jag ju ännu hungrigare efter detta. 
Men nu är de dags för ett avanitt av Skam! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback