nästa sak som komma skall

Söndag! 

En pyjamas-hela-dagen dag. Andra maskinen tvätt är på. Vilma sover och jag och Selma satte precis på en film. Har varit nere och lekt på barnens rum mestadels idag. Ätit sen lunch. Testade att göra barnmat till Vilma. Hittade ett recept på linsgryta och hade allt hemma så gjorde en liten mängd som gav tre burkar, gillar hon de gör jag mer sen. 
Hemmagjord barnmat är både bättre för barnet och för plånboken. Lätt är de också då allt ska kokas, sen ner i en mixer så de klarar till och med jag av som annars inte är nån fena i köket. 

(null)

(null)

(null)

Vi hade lite kyckling kvar hemma över sen i förregår så de fick bli en kycklingsallad till mig. På med massa feta och lite dressing. 
Gillar när de går fort haha. 
(null)

(null)

Nästa vecka är Chrilles sista vecka på jobbet. Där mellan har han en veckas semester, innan han börjar på nya. Känns lyxigt att ha honom hemma bara sådär. 
Vi har inga planer utom att åka upp till Skansen, vi tänkte faktiskt ge Selmas nappar till katterna på Skansen. Har pratat om de ett par dagar nu. Återstår att se hur de går men nu får de vara nog, hon blir bara mer och mer beroende av den desto äldre hon blir. 
Förut var de bara "ledsen & trött napp" nu är de "24/7 napp" så passar ganska bra att göra sig av med den medan vi är två föräldrar hemma, för antar att de kommer bli en del tårar de första dagarna. 
Men nu pratar hon om att ge dom till katterna som att de vore en självklarhet men såklart förstår hon inte hela innebörden, så fortsättning följer ... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback