påskfint

Hej på er! 

Idag tjuvstartade vi lite och gjorde påskfint i köket med påskris på bordet. 
Vi bakade även chokladbollar som jag sen la ut på Insta stories. Carla såg bilden och kom sen över med killarna på en spontan fika. Kul tyckte vi :-) 
Ikväll har jag även hunnit med att träna. 60 min spinning blev de och jag var så otaggad, men glad att jag tog mig iväg. 

Vad mer? Chrille har jobbat sin andra dag på sitt nya jobb och jag är stolt över honom, de måste jag säga. 
Två trötta småbarnspäron delux hemma just nu. Han som är trött av alla intryck och information på nya jobbet och jag som går upp tidigt samt har haft dåliga nätter. Selma har/ är hostig på nätterna och Vilma snorig så har inte blivit så mycket sammanhängande sömn. 
På tal om jobb så ska jag jobba på lördag. Första passet på kanske ett år, men nu är de dags att jobba lite extra i mammaledigheten. Får se hur mycket de blir men nått pass då och då är bättre än inget :-) 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mina chokladbollar fick mer än godkänt av samtliga fikagäster! 

Kommentarer
Postat av: Li

Vad härligt att få jobba lite. Skulle jag också vilja göra. Men sen känner jag. Nää.. nu ska jag njuta av att vara hemma. Med w avslutade jag min mammaledighet när han var 8 mån. 😱 känns helt orimligt att jag denna gång bara ska vara hemma en månad till (om jag skulle börja jobba heltid vid samma ålder på Edith) så då glömmer jag bort jobbet några veckor till. Men plånboken skulle ju må bra av lite jobb. 😬

Svar: Ja de är ju aldrig fel med extra pengar 😄 jag har varit hemma nu i över 2,5 år och har planerat att vara hemma minst ett år till. Helst längre så även om jag precis som du, känner både och inför att jobba så är de ändå inge synd om mig. Haha. Nog bra att komma ut och se/ göra något annat efter denna långa, sammanhängande mammaledighet :-)
Linn

2018-03-20 @ 22:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback